Returvillkor

Profilshop ger 14 dagars returrätt i enlighet med 19 § i Konsumentavtalet och Konsumentlagen. Du måste meddela oss inom 14 dagar från att du mottagit din vara om du vill ångra ditt köp.

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp som du ursprungligen betalade.
Om varan används ska en särskild bedömning göras om varan kan användas eller kan säljas till någon annan.

Om en värdeminskning sker som du ansvarar för kommer detta belopp att dras från det ursprungliga köpesumman. Om du har betalat med kort kommer beloppet att återbetalas till kortet via betalningsgateway efter ankomst och besiktning av produkterna på vårt lager.

Anmälan om retur kan göras via e-post till info@pro-railing.dk, genom att ringa oss på 22989100. Det är viktigt att du anger att du vill utnyttja din rätt att ångra köpet. Du måste returnera varan till Profilshops adress i samma skick och kvantitet som när den levererades.
Du står för kostnaden för att returnera.

Produkterna ska returneras till vår adress:

Profilshop Denmark ApS
Industrivej 13
8410 Thorager/Ronde – Denmark
Tel: +4522989100

Det finns dock vissa saker som inte kan skickas tillbaka, bland annat: Produkter som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer, konsumentens agerande eller tydligt anpassats efter konsumentens önskemål omfattas inte av returpolicyn eller ångerrätten.
Det gäller till exempel alla glaspaneler som tillverkas enligt särskilda mått.

Detta gäller även alla profiler och lister skurna efter konsumentens önskemål.

Garanti

Köparen är skyldig att direkt efter mottagandet undersöka den levererade varan för transportskador och synliga defekter. Om defekter/glasskador upptäcks är det viktigt att du kontaktar Profilshop och bevisar skadan med bilddokumentation innan du påbörjar monteringen.
Profilshop kan inte hållas ansvarigt i något avseende för utebliven affär, utebliven vinst eller annan direkt eller indirekt förlust på grund av fabrikationsfel eller transportskada.
Kunden har 2 års garanti på levererade varor enligt köplagens bestämmelser. Risken för varor köpta från Profilshop övergår till köparen som konsument vid leveranstillfället. Köparen har endast rätt att klaga på fel som uppstår före och senast två år efter mottagandet av varan. För varor med begränsad hållbarhet begränsas reklamationsrätten av hållbarhetstiden.
Profilshop accepterar det ansvar som följer av nuvarande lagstiftning, men tar inget vidare ansvar. Profilshop ansvarar inte för montering eller återmontering av levererade varor.

All ytterligare information eller rådgivning från Profilshop är endast vägledande. Om reklamationen är berättigad och i övrigt meddelas i god tid av kunden, gäller följande:
Observera att fel på grund av installations-/funktionsfel inte omfattas av Profilshops garantivillkor.

Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp, var vänlig och kontakta info@pro-railing.se

Om vi ​​inte hittar en lösning kan du överklaga till Konsumentnämnden:

0
    0
    Din varukorg
    Din varukorg är tomTillbake till butiken