Vanliga frågor

Vilka är Profilshops öppettider?

Vi har öppet 8-16 på vardagar och 8-14 på fredagar.

Kan privatpersoner också handla hos er?

Vi säljer till både privat- och företagskunder.

När dras pengarna från kortet när man handlar i webbshoppen?

Det varierar beroende på vilka produkter det handlar om.

För lagervaror eller varor med korta leveranstider drar vi pengarna när behandlingen av din beställning påbörjas. För specialtillverkade föremål såsom glaspartier eller glasskärmar som levereras som ett komplett kit sker betalning i två omgångar.

Går det att hämta och betala på Profilshop?

Ja, beställningar från webshopen behandlas via vår webbshop, specialbeställningar som exempelvis räcken kan betalas via bankgiro . Du använder därför betalningsalternativen i webbshoppen.

Kan jag ångra ett köp och få tillbaka mina pengar?

Det kan du för lagervaror, så länge de är i originalskick. Du kommer att stå för kostnaden för att returnera varorna.

Observera att specialbeställda/tillverkade föremål, glasskärmar och glas tillverkat efter dina mått och önskemål eller hembeställda specialvaror som beställts enligt dina specifikationer inte kan returneras.

Kan jag få mängdrabatt?

Ja, webbshoppen har ett beräkningsprogram som varierar efter varor och kvantiteter. I de flesta offerter vi skickar beräknas en rabatt i offertpriset efter aktuell kvantitet. Det står detaljerat på varje vara vad priset är och vilken rabatt du kan fåvad gäller mängder och storlekar.

I vår 3D-konfigurator beräknas priset automatiskt med frag och kvantitetsrabatt.

Kan jag hämta hos er och spara på fraktkostnaderna?

Ja. Du är alltid välkommen att hämta dina varor på vårt lager i Risskov under våra öppettider.

 

Kan ni skicka delar av min leverans?

Ja, detta är möjligt förutsatt att du står för kostnaden för extra frakt och ompaketering.

Kan jag ändra ett leveransdatum?

Ja, om du meddelar oss minst 2 dagar innan leverans kan vi oftast flytta leveransen till ett datum längre fram i tiden.

Kan jag ändra min leveransadress?

Detta kan du göra genom att ange en ny adress minst 4 dagar före sista leveransdagen. Om det visar sig vara till ett dyrare pris så sker det mot en extra kostnad.

Kan ni bära mina varor till min balkong?

Nej tyvärr, Profilshop och vår webbshop Gelændershop levererar till din vagn.

Levererar ni till Färöarna?

Ja, vi levererar i hela Skandinavien, vi skulle vilja leverera till Island, Grönland, Norge, Färöarna, Sverige, Finland och även Danmark.

Detaljer om leveranser och leveransplatser finns i leveransinformationen längst ner på sidan.

 

0
    0
    Din varukorg
    Din varukorg är tomTillbake till butiken